تاریخچه بولگاری 0359
تاریخچه مختصر زمان: تاریخچه ساعت سازی بولگاری
قسمت اول: 1884–2010
باشه با من صادق باش وقتی نام بولگاری را می شنوید، اولین چیزهایی که به ذهنتان خطور می کند چیست؟ طلا؟ الماس؟ مارها؟ یک “نام خنده دار” که به جای U با یک V نوشته شده است که به هر حال مانند U تلفظ می شود؟ یا به جرات میتوانم پیشنهاد کنم ساعتشناسی بالا؟ اگر در حال خواندن مقاله هستید،
احتمالاً میتوان تصور کرد که حداقل تا حدودی با ساعتهای بولگاری آشنا هستید.
با این حال، حاضرم برای آخرین پنی از پول ناهار خود شرط ببندم که «طول زمانی بالا» پاسخ درستی به این سؤال نیست.
من با شما صادق خواهم بود. به عنوان یک کودک دهه 90، برای طولانیترین زمان، بولگاری را صرفاً با حلقههای کولوسئومیشکل و بیلینگ با مارک جسورانه مرتبط میکردم.
و در آن یک دوراهی نهفته است. چگونه یک برند افسانهای جواهرات از چشمانداز ساعتشناسی عبور میکند و راه خود را به قلب دوستداران ساعت در سراسر جهان میپیچد؟ این یک کار بزرگ است که چندین نفر در دنیای لوکس آن را انجام داده اند، اما تعداد کمی از آنها به انجام رسانده اند.
با این حال، بولگاری در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در طالع بینی داشته است.
در سال 2021، برای اولین بار در حرفه جمعآوری ساعتهایم، ساعتهای بولگاری را میبینم که به طور یکسان فهرستهای جام جهانی حرفهایهای صنعت و علاقهمندان عادی را تشکیل میدهند.
پس چگونه بولگاری این کار را انجام داد؟ دقیقاً چه چیزی منجر به موفقیت عظیم کراس اوور این برند شد؟ دوست عزیز، این چیزی است که ما امروز اینجا هستیم تا بفهمیم.
با ما همراه باشید تا تاریخچه ساعت سازی نیروگاه ایتالیایی بولگاری را کشف کنیم.
سوتیریو بولگاری (سوتیریوس ولگاریس) در سال 1885
از نقره متولد شد
بولگاری توسط Sotirios Voulgaris، صنعتگر خلاق و جاه طلب از منطقه معروف نقره سازی Epirus، یونان، تاسیس شد.
وولگاریس که در سال 1857 به دنیا آمد و تنها بازمانده در میان 11 فرزند والدینش بود، دوران کودکی خود را در مغازه خانواده در شهر پارامیتیا گذراند.
در آنجا هنرهای نقرهسازی را زیر نظر پدرش که سگک کمربند، غلاف شمشیر و جواهرات نقره میساخت، آموخت.
با این حال، در سال 1873، حاکمان ظالم عثمانی پارامیثیا را به آتش کشیدند و کل شهر و مغازه خانواده را در پی آن ویران کردند.
ولگاریس و پدرش از خانه خود گریختند و چهار سال را در جاده بین یونان و آلبانی گذراندند و ساختههای نقرهای خود را در هر کجا که میتوانستند به فروش رساندند.
در سال 1877، خانواده سرانجام در جزیره آرام یونانی کورفو مستقر شدند.
در آنجا مغازه جدیدی باز کردند، جایی که سوتیریوس 20 ساله با زرگر مقدونی، دمتریوس کرموس آشنا شد. کرموس مربی ولگاریس شد و در سال 1880، این زوج احساس کردند ایتالیا نام آنها را صدا می کند. این دو مرد کورفو را ترک کردند و در ناپل اقامت گزیدند و در آنجا یک مغازه کوچک برای فروش صنایع دستی خود باز کردند.
اگرچه مغازه موفق بود، اما موفقیت آن آن را به هدفی برای سرقت تبدیل کرد. در سال 1881، دزدان همه چیز وولگاریس و کرموس را ربودند و این زوج تصمیم گرفتند ناپل را به مقصد رم ترک کنند. اگرچه او با تنها 80 سنت به رم وارد شد، رویای رفاه ولگاریس به او انگیزه داد.
در رم، این زوج در ابتدا با مشکل مواجه شدند.
با این حال، به لطف یک انباردار یونانی که به آنها اجازه داد اجناس خود را در ویترین مغازه اسفنجی اش به نمایش بگذارند، ولگاریس و کرموس توانستند خود را حفظ کنند.
در طول سه سال بعد، این زوج توانستند به اندازه کافی پول پس انداز کنند تا مغازه خود را باز کنند.
دومین مکان بولگاری در رم، در 28 Via dei Condotti
اولین مغازه ها در رم
ولگاریس و کرموس اولین مغازه خود را در سال 1884 در رم در 75 Via Sistina افتتاح کردند. اما پس از چند ماه تصمیم به جدایی گرفتند.
ولگاریس با انگیزه تر از همیشه برای خودش وارد تجارت شد.
نام خود را به “Sotirio Bulgari” تبدیل کرد، او مغازه خود را برای فروش محصولات نقره ای خود در 85 Via Sistina افتتاح کرد و بی وقفه برای توسعه تجارت خود تلاش کرد.
او حتی یک نقطه فروش فصلی در سنت موریتز، سوئیس راه اندازی کرد. در سال 1894، او دومین مکان را در رم در 28 Via dei Condotti افتتاح کرد.
مردم در راه رفتن به کلیسای سنت پیترز از کنار مغازه گذشتند و جواهرات نقره ای، ظروف نقره ای دست ساز، عتیقه جات، و “مواد کنجکاوی” در ویترین مشتریان ثروتمند زیادی را به خود جلب کرد. طی ده سال بعد، تجارت بولگاری رونق گرفت.
او صنعتگران یونانی و حتی بستگان خود را برای کمک به توسعه خود استخدام کرد.
همانطور که نام بولگاری بیشتر و بیشتر مورد تحسین قرار گرفت، او بیشتر گسترش یافت.
در سال 1905، او یک فروشگاه بزرگتر دیگر را در رم در شماره 10 Via dei Condotti افتتاح کرد که در ابتدا آن را فروشگاه کنجکاوی قدیمی برای جذب گردشگران ثروتمند نامید.
این مکان تا به امروز به عنوان فروشگاه شاخص این برند باقی مانده است.
تا سال 1908، هفت فروشگاه دائمی Bulgari و دو نقطه فروش فصلی بین ایتالیا و سوئیس وجود داشت.
انگشتر زمرد و الماس Bulgari، حدوداً 1920.
در دهه 1910، پسران بولگاری، جورجیو و کوستانتینو به او در این تجارت پیوستند. در این زمان، تمرکز Bulgari به طور کامل به جواهرات معطوف شد.
زمانی که جورجیو و کنستانتینو بولگاری نقش پدرشان را بر عهده گرفتند، این برند جواهرات مجللی را با الهام از روندهای پاریس تولید کرد.
سوتیریو بولگاری در سال 1932 در سن 75 سالگی درگذشت.
در سال 1934، پسرانش محل اصلی برند را بازسازی کردند و علامت تجاری BVLGARI را که با الفبای کلاسیک رومی نوشته شده بود، انتخاب کردند.
تحت رهبری پسران، بولگاری به یک پدیده بین المللی تبدیل شد.
اولین ساعت های بولگاری
در دهه 1920، این برند ساعت های جواهراتی برای خانم ها ساخت.
این «مچچتها» بهشدت نشانههای سبک آرت دکو از جواهرات بولگاری در آن دوران را منعکس میکردند.
بسیاری از قابها و دستبندهای پلاتین که کاملاً با الماس ست شدهاند. وقتی ساعتهای مچی شروع به کار کردند، بولگاری حتی ساعتهایی برای مردان تولید کرد.
ساعتی که در اینجا دیده می شود تنها نمونه ای از یک قطعه مردانه از این دوران است که من دیده ام.
این صفحه که در یک جعبه پلاتین قرار گرفته است، از یک موتیف کلید یونانی استفاده می کند که ادای احترام به میراث یونانی بولگاری است.
در قلب ساعت یک حرکت ساعت پرش نهفته است. از زمانی که Audemars Piguet اولین ساعت مچی ساعت پرش را در سال 1921 تولید کرد،
محبوبیت پیچیدگی ساعت پرش افزایش یافت. اگرچه تامینکننده حرکت در این ساعت نامشخص است،
بولگاری اغلب از حرکات سازندگان معتبر سوئیسی مانند Jaeger-LeCoultre، واشرون کنستانتین و اودمار پیگه استفاده میکرد.
نکته جالب این است که ساعت دارای خطا در صفحه است، با اعداد “30” در جایی که “35” باید باشد.
همانطور که در آن زمان در صنعت جواهرات پذیرفته شده بود، بولگاری ساعت های دو برند را نیز می فروخت.
در مثالی که در اینجا مشاهده میشود، تقریباً در سال 1941، یک جنبش Audemars Piguet در یک سکه 100 فرانکی فرانسوی از سال 1863 تنظیم شده است.
استراتژی دو برند احتمالاً برای دو طرف سودمند بود و شهرت بیشتری به بولگاری و همکارانش در صنایع مکمل آنها داد. بولگاری این رویه را برای چندین دهه ادامه خواهد داد.
اولین ساعت نمادین بولگاری
در دهه 1940، بولگاری ساعتی را معرفی کرد که به نمادی از سبک تبدیل شد – Serpenti.
طراحی منحصر به فرد برگرفته از سنت یونان و روم باستان است که در آن مارها نمادی از سرزندگی، خوش شانسی، باروری و محافظت بودند.
از آنجایی که مارها برای هزاران سال نقش مایه ای در جواهرات مدیترانه ای بودند، بولگاری هم از ریشه یونانی و هم از محیط رومی خود استفاده کرد تا طرحی غیرقابل انکار را ایجاد کند.
یک دستبند انعطاف پذیر Tubogas (“لوله گاز”) که دور مچ دست کاربر پیچیده شده است. سرپنتی که با فلسهای مار با بافت پیچیده و سر و دم مار ساخته شده از الماس تزئین شده بود، هم تند و هم ظریف بود. دهان مار روی یک لولا باز و بسته میشود که صاحب آن میتوانست آن را بچرخاند تا صفحه را آشکار کند.
Serpenti از 1965 (چپ) و 1970 (راست)
در طول دهههای بعدی، طراحی سرپنتی با استفاده از مواد و عناصر طراحی جدید توسط بولگاری تکامل یافت. استفاده از مینا به موضوعی رنگارنگ و محبوب تبدیل شد.
بولگاری از سنگ های قیمتی رنگارنگ مانند یاقوت کبود، زمرد و یاقوت برای چشمان مار استفاده کرده است.
این برند همچنان به استفاده از حرکات مکانیکی با کیفیت بالا از Movado، Jaeger-LeCoultre و سایرین برای تامین انرژی ساعتها ادامه داد.
در حالی که برخی از شمارهها دارای دو مارک بودند، بسیاری از آنها اغلب تنها با نام سازنده حرکت امضا میشدند.
ساعت دو برند واشرون کنستانتین و Bulgari Tubogas، حدود دهه 1960
در دهههای 1960 و 1970، بولگاری با تغییرات سادهتر، محصولات پرآذین خط سرپنتی را تکمیل کرد.
این شمارهگیرهای قابل مشاهده در اشکال مختلف مورد استفاده قرار میگرفت.
دستبندهای این مدل ها تکنیک ساخت Tubogas را برجسته می کند که در آن ابتدا دو نوار طلا دور یک هسته پیچیده می شود.
لبه های نوارها به هم متصل می شوند و در نتیجه طراحی تقریباً کاملاً عاری از لحیم کاری است.
سپس هسته برداشته می شود و محصول به دست آمده را به طرز باورنکردنی انعطاف پذیر می کند.
بولگاری رم
نقطه عطفی برای ساعت های بولگاری
محبوبیت ساعتهای سرپنتی بولگاری به لطف ستارههای سینما مانند الیزابت تیلور افزایش یافت.
در دهه 1970، این برند واقعاً به زبان طراحی خاص خود تثبیت شده بود، که اکنون به شدت بر معماری و میراث رومی متمرکز شده است.
نقطه عطف ساعت های بولگاری در سال 1975 بود که این برند بولگاری روما را تولید کرد.
طراحی آن به گذشته و حال، با یک قاب تخت و طلای زرد الهام گرفته شده از سکه های روم باستان و نمایشگر دیجیتالی که در آن زمان مد شده بود، مرتبط می کرد.
بند آن ترکیبی از چرم و ماکرامه کنفی با سگک طلایی زرد بود. بولگاری تنها 100 قطعه از این ساعت را به عنوان هدیه به مشتریان وفادار خود تولید کرد.
با این وجود، این طراحی مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت و بولگاری در همان سال یک نسخه آنالوگ را وارد بازار کرد.
در سال 1977، طبق دیدگاه مدیر عامل نسل سوم جیانی بولگاری، این برند اولین ساعت مردانه بزرگتر خود را با نام بولگاری بولگاری عرضه کرد.
از نظر طراحی بسیار شبیه به روما، قاب آن دارای مارک بولگاری با حکاکی عمیق بود که بار دیگر از سکه های روم باستان الهام گرفته شده بود.
اولین مدل ها 33 میلی متر بودند و با افزایش محبوبیت، انواع 30 میلی متری، 26 میلی متری و 23 میلی متری نیز به مجموعه اضافه شدند.
طراحی قاب و اعداد 12 و 6 بر طراحی تقریباً تمام ساعتهای بولگاری برای دهههای بعد تأثیر میگذارد.
مانند سرپنتی، بولگاری بولگاری تا به امروز در مجموعه این برند باقی مانده است. تغییراتی در فولاد، پلاتین و رزگلد، با دستبندهای فلزی و بندهای چرمی، با و بدون پنجرههای خرما، و حتی کرنوگراف مشاهده شده است.
در سال 1984، بولگاری شعبه ای به نام بولگاری تایم در سوئیس افتتاح کرد تا بر تولید ساعت های خود نظارت کند.
تمام ساعتهای بولگاری برچسب ساخت سوئیس را خواهند داشت.
بولگاری دیاگونو
اولین ساعت های ورزشی بولگاری
در سال 1988، بولگاری دیاگونو را معرفی کرد. این اولین تلاش این برند در حوزه ساعت های ورزشی بود.
بنا بر گزارش ها، این نام هم از شیب مورب قاب و هم از کلمه یونانی agón به معنای مسابقه گرفته شده است.
این طراحی که در فولاد با حرکت کرنوگراف کوارتز تولید شده است، به دلیل استفاده از لوگوی بولگاری روی قاب و طراحی بند/دستبند یکپارچه آن قابل توجه بود.
مدل های اصلی کرنوگراف در کیس های 35 میلی متری موجود بودند. پس از مدت کوتاهی، نسخه های 38 میلی متری سه دستی نیز عرضه خواهند شد.
بولگاری دیاگونو اسکوبا
در سال 1994، بولگاری اولین ساعت غواصی خود را با نام Diagono Scuba عرضه کرد.
حتی اسپورتتر از دیاگونو قبلی، Scuba دارای حرکت خودکار، دارای گواهی COSC، عقربهها و شاخصهای درخشان، مقاومت در برابر آب 200 متر و قاب یک طرفه بود.
Diagono Scuba بر روی یک بند لاستیکی منحصر به فرد، با دو پیوند ذوزنقه ای لولایی در دو انتها عرضه شد که بازتاب دستبند فولاد ضد زنگ دیاگونو قبلی است.
سپس، در سال 1998، بولگاری نماد دیگری از برند آینده، آلومینیوم را منتشر کرد.
آلومینیوم که تکامل یافته دیاگونو اصلی بود، دارای یک قاب آلومینیومی، قاب لاستیکی و بند لاستیکی با پیوندهای آلومینیومی لاستیکی بود.
این ساعت در سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ برای مردان و زنان عرضه شد.
آلومینیوم در هر دو مدل سه دستی و کرنوگراف موجود بود که با حرکات کوارتز کار می کرد.
ترکیب جسورانه مواد، دنیای مد رده بالا را تکان داد.
اگرچه در آن زمان هیچ کس حدس نمی زد، اما آینده طراحی ساعت های ورزشی بولگاری را نیز پیش بینی می کرد، زیرا این برند بعداً چندین ماده جایگزین را پذیرفت.
در هزاره جدید دنبال طالع بینی بالا
با توجه به اینکه نمادهای سبک خود طرفداران زیادی پیدا کرده اند، بولگاری تمرکز خود را بر تعالی واقعی ساعت سازی معطوف کرده است.
در سال 2000، Bvlgari هر دو برند Gérald Genta و Daniel Roth را از The Hour Glass، یکی از پیشروترین خرده فروشان ساعت در آسیا، خریداری کرد.
جرالد جنتا، طراح معروف Audemars Piguet Royal Oak و Patek Philippe Nautilus، برند خود را در سال 1969 راه اندازی کرده بود.
چندین طرح او دارای یک جعبه هشت ضلعی بودند و در دهه 80 و 90 در تولید عالی بود.
ساعت های پرش/رتروگراد. دانیل راث، مردی که مسئول احیای زبان طراحی Breguet در دهه 1970 بود، در اواخر دهه 1980 برند خود را راه اندازی کرده بود.
کیس امضای «بیضی مضاعف» او همه چیز را در خود جای داده بود، از حرکات ساده سه دست گرفته تا کرنوگراف، رتروگراد، تکرارکننده و توربیلون. از نظر قدرت ساعتشناسی، هم جرالد جنتا و هم دانیل راث در سطحی بودند که خود بولگاری هنوز به آن نرسیده بود.
خوشبختانه، با خرید آنها، بولگاری مالکیت تاسیسات تولیدی جنتا و روث در لوسنتیه، سوئیس را نیز به عهده گرفت.
بولگاری با درک فرصت عظیمی که پیش روی خود بود، تصمیم گرفت نه تنها در ساعت، بلکه در ساعت سازی نیز سرمایه گذاری کند.
بولگاری به جای جذب فوری برندها در مجموعه خود، به جرالد جنتا و دانیل راث اجازه داد تا چندین سال به تولید ساعتهای خود با برچسبهای خود ادامه دهند.
بولگاری با آموختن از آنها و توسعه دانش ساعت سازی خود، اولین قطعات با زمان بندی بالا را تنها با نام خود تولید می کند.
اولین پیشرفت بزرگ
در طول یک دهه آینده یا بیشتر، بولگاری مسیری را به سمت قلمروهای ساعت بالا ایجاد می کند، در حالی که به طور همزمان به توسعه طرح های مد روز خود ادامه می دهد. نمونه هایی از این را در سال 2004 می بینیم، زمانی که این برند هر دو Ergon و Bvlgari-Bvlgari Grande Complication را منتشر کرد.
Ergon دارای یک قاب جدید با طراحی ارگونومیک با بند یکپارچه بود و در طلای سفید و فولاد تولید شد.
این ساعت در دو نوع سه دستی و کرنوگراف اتوماتیک عرضه شد که در هسته آن حرکات ETA قرار داشت.
در طرف دیگر طیف، پیچیدگی بولگاری-بولگاری گراند دارای کیس امضای این برند و اولین حرکت اختصاصی آن با ساعت بالا بود.
این کالیبر دارای ذخیره انرژی 64 ساعته، تعادل اینرسی متغیر و یک توربیلون بود. بولگاری-بولگاری گراند کمپلیکشن به صورت نسخه محدود در طلای زرد و سفید تولید شد.
پیشنهادات بولگاری شروع به گرم شدن می کند
در سال 2005، بولگاری 50٪ از Cadran Designs، متخصص شماره گیر سوئیسی، و 51٪ از Prestige d’Or، تولید کننده دستبندهای ساعت فولادی و فلزات گرانبها را خریداری کرد. سپس، در سال 2006، این برند واقعاً گرما را به ارمغان آورد و دو قطعه جدید را در قاب کاملاً جدید Assioma خود با حرکات جدید پیچیده منتشر کرد.
اولین مورد از این نسخه ها Assioma Tourbillon Multi-Complication بود.
این کیس دارای یک شکل تونیو چرخان منحصر به فرد با دو امضای بولگاری بود.
میلههای پررنگ و شیبدار خطوط آن را برجسته میکردند و برآمدگیهای فیلیگر مانند را برای ظاهری کاملاً جدید تشکیل میدادند.
درون ساعت کالیبر جدید BVL 416 قرار داشت. این حرکت خودکار چشمگیر شامل 416 قسمت با توربیلون، تقویم همیشگی و پیچیدگی های 24 ساعته دوگانه بود.
علاوه بر این، به طور کامل با دست مونتاژ و تکمیل شد. Assioma Tourbillon به صورت محدود در رنگ های سفید، زرد و رزگلد تولید شد.
دومین نسخه اصلی سال، نسخه محدود Assioma Heures Retrogrades بود. همان قاب Assioma را با حرکت BLV 261 داشت.
الهام بخش این کالیبر را می توان در ساعت های دنیل راث پریمیر رتروگراد از دهه 1990 مشاهده کرد.
این ساعتها دارای ساعتهای رتروگراد «6 به 6» و شمارهگیری تاریخ اشارهگر یا زیر ثانیه در ساعت شش بودند.
در حالی که برداشت بولگاری از طراحی نیز دارای ساعتها و ثانیههای رتروگراد بود، کالیبر با یک نشانگر اضافی AM/PM متمایز شد.
مانند حرکت در Tourbillon Multi-Complication، تمام 261 جزء حرکتی به طور کامل با دست مونتاژ و تکمیل شدند.
قطعات بیشتر از پازل
در سال 2007، بولگاری 100 درصد از Finger را خریداری کرد، یک شرکت سوئیسی متخصص در تولید کیس برای ساعتهای با زمانبندی بالا.
این برند همچنین روی توسعه کالیبر پایه داخلی خود کار کرد تا در نهایت در کلکسیون ساعتهای مردانهاش استفاده شود.
اوج این تلاش در سال 2010 بود که بولگاری از کالیبر BVL 168 در خط Sotirio Bulgari رونمایی کرد.
ساعت های Sotirio Bulgari که در سال 2009 معرفی شدند، صد و بیست و پنجمین سالگرد این برند را جشن گرفتند و به بنیانگذار آن ادای احترام کردند.
قاب جدید دارای شکل سکه گرد آشنا بود، اما با قاب مدرن تر، تمیزتر و گیره های میله پیچ زاویه دار.
اعداد رومی نیز جایگزین اعداد معمولی 12 و 6 عربی شده اند که در اکثر شماره های بولگاری یافت می شود.
کالیبر BVL 168 داخل Sotirio Bulgari اولین حرکتی بود که به طور کامل توسط تیم طراحی خود بولگاری طراحی و ساخته شد.
ساعت ها، دقیقه ها و ثانیه های مرکزی و همچنین تاریخ اشاره گر مرکزی را نشان می داد.
حرکت 25 جواهر دارای یک ذخیره انرژی 42 ساعته، فرکانس 4 هرتز، ساختار نقره ای نیکل محکم و یک تعادل قابل تنظیم با پل تعادل کامل برای مقاومت در برابر ضربه بالا بود.
اریب های براق شده با الماس تکمیل کننده پوشش Côte de Géneve و پرلاژ آن بود.
جالب اینجاست که کالیبر 100% سوئیس دارای طراحی پل 3/4 بود که بسیاری از علاقه مندان آن را با طراحی حرکت آلمانی مرتبط می دانند.
ادغام کامل و عمودی
سال 2010 چندین نقطه عطف مهم دیگر را برای این برند رقم زد.
در آن سال، سهام باقی مانده را در تولید کنندگان صفحه و دستبند، Cadrans Designs و Prestige d’Or به دست آورد.
این امر 100 درصد از فرآیندهای تولید ساعت بولگاری را زیر یک سقف فیگوراتیو قرار داد.
همچنین در آن سال، مدیرعامل بولگاری، فرانچسکو تراپانی، از نسل چهارم خانواده بولگاری، اعلام کرد که برندهای جرالد جنتا و دانیل روث در نهایت با مجموعه بولگاری ادغام خواهند شد. این ساعتها دارای لوگوی بولگاری و دانیل راث و جرالد جنتا هستند.
بهعلاوه، نشانههای زیباییشناختی برندها، مانند قابهای هشت ضلعی و بیضوی و نمایشگرهای غیرمتعارف، در خط تولید بولگاری باقی خواهند ماند.
این اعلامیه ابروهای بسیاری را در جامعه ساعتها برانگیخت. با این حال، این یک گام مهم در تقویت شهرت این برند در ساعت سازی بود.
عوارض فراوان
بولگاری این مناسبت را با 19 نسخه با نام تجاری دوگانه مشخص کرد.
این قطعات مجموعه وسیعی از پیچیدگیها را در مجموعه بولگاری به ارمغان آوردند، از جمله کرنوگرافها، فازهای ماه، ساعتهای پرش، رتروگرادها، توربیلونها و تکرارکنندههای دقیقهای. یکی از برجسته ترین محصولات دانیل راث Tourbillon Rattrapante بود.
این کیس کلاسیک دو بیضی طراحی Roth را در اندازه 46 میلیمتری و متناسب با زمانه نشان میدهد. علاوه بر نمایشگر زمان افست، کالیبر اختصاصی DR 8300 یک رجیستر کرنوگراف 30 دقیقهای، نشانگر ذخیره انرژی و توربیلون 60 ثانیهای را ارائه کرد.
Bvlgari Gerald Genta Grande Sonnerie Magsonic
برترین محصول این برند بود. با استفاده از کالیبر باورنکردنی GG 31001، در مجموع دارای 923 جزء بود و کاملاً دست ساز بود. این ساعت دارای سه عارضه صداگذاری بود: یک سونری کوچک (که به طور خودکار ساعت ها در هنگام عبور و یک ربع به طور خودکار زنگ می زد)، یک سناری بزرگ (که به طور خودکار ساعت ها در زمان عبور صدا می کرد، آنها را با ربع در هر ربع ساعت تکرار می کرد) و یک تکرار کننده دقیقه ( که ساعت ها، ربع ها و دقیقه ها را به دستور صدا می زد).
با چهار چکش و چهار گونگ، ساعت با ملودی زنگهای معروف وستمینستر به صدا درآمد.
Magsonic با استفاده از دو فنر اصلی برای عملکرد ذخیره برق اصلی و صدای زنگ، به نشانگرهای ذخیره انرژی دوگانه در سمت عقب خود مجهز شد.
و اگر همه اینها کافی نبود، یک توربیلون نیز بود، با قیمت خرده فروشی حدود 1,000,000 دلار آمریکا.
طرح طلایی: طعم چیزهای آینده
هر چقدر Magsonic شگفتانگیز بود، هیچ خط ساعتی در سالهای آینده بیشتر از Octo برای برند Bvlgari کار نخواهد کرد.
کیس آن که توسط جنتا در دهه 2000 طراحی شده بود، یک افسانه در حال ساخت بود. Bi-Retro، در فولاد و سرامیک با نمایش ساعت پرش، دقیقه رتروگراد، و تاریخ رتروگراد، ترکیبی از زیباییشناسی مدرن و پیچیدگیهای کلاسیک جنتا بود.
Quadri-Retro در رزگلد پیچیدگی بیشتری به آن اضافه کرد، با یک کرونوگراف دارای شمارنده های رتروگراد 30 دقیقه و 12 ساعت.
یک Octo Tourbillon و Minute Repeater (تصویر ندارد) عوارض واقعی ساعتشناسی بالا را برای خط به ارمغان آورد. در نهایت، Octo Grande Sonnerie در طلای سفید، ساعتهای رتروگراد و نمایشگر دقیقهای پیمایشی را با پیچیدهترین عملکردهای زنگزنی که این برند میتوانست ارائه دهد، ترکیب کرد.
مجهز به حرکات اختصاصی و داخلی، ساعت ها به تمام معنا ساعتی جدی بودند.
چه مدیریت بولگاری در سال 2010 بداند یا نه، طراحی Octo به عنوان پایه ای برای هویت ساعت سازی این برند 10 سال بعد عمل خواهد کرد.
Octo پایه و اساس باورنکردنی ترین نوآوری های این برند در حرکات و ساخت و ساز خارجی خواهد بود.
این رکورد جهانی پس از رکورد جهانی را ثبت می کند و بولگاری را به سطوح بالای صنعت ساعت می رساند.
و شاید مهمتر از همه، این خال در سوراخ است که در نهایت باعث می شود که علاقه مندان به ساعت های معمولی توقف کنند و متوجه ساعت های بولگاری شوند.
با توجه به مطالب مطرح شده در این مقاله، مدلهای معروف ساعتهای بولگاری از زیبایی، کیفیت و ارزش بالایی برخوردار هستند .
هر یک از مدلهای مذکور، با ویژگیها و خصوصیات خاص خود، جایگاه ویژهای در دل علاقهمندان به ساعتهای لوکس دارند .
دوستان عزیزی که قصد خرید یا مشاوره درباره ی ساعتهای بولگاری رو دارند یا علاقه مند به دیدن مدل های بیشتر ساعت های بولگاری هستند
میتوانند از طریق سایت مستر اسپشیال با ما در ارتباط باشند .
نظر خود را در مورد ساعت های بولگاری در نظرات زیر با ما در میان بگذارید.