انچه که درباره برند کارتیه نمیدانید! 0310 CARTIER
آنچه دربارۀ برند کارتیه نمیدانید!
اخیراً شکایات زیادی از برندها در مورد بازار ساعت شنیده ایم . بسیاری از آنها با عدم اطمینان اقتصادی و یک اصلاح جدی پس از اوجترین قیمتهای تاریخی
ناشی از قرنطینه دست و پنجه نرم میکنند . با این حال، به نظر می رسد که یک برند در مسیر پیروزی قرار دارد .
به گفته مورگان استنلی، کارتیه در سال 2020 از امگا به عنوان دومین ساعت ساز بزرگ سوئیسی پس از رولکس سبقت گرفت و از آن زمان توانسته این جایگاه را حفظ کند .
حتی در سه ماهه چهارم 2023، مالک کارتیه، ریشمونت، رشدی را در چین گزارش کرد و کاهش متوسط فروش در اروپا را جبران کرد .
و سپس بازار پیش مالکیت وجود دارد. اکثر ساعتهای از قبل در 12 ماه گذشته ارزش خود را از دست دادهاند .
نه کارتیه، بر اساس داده های Chronopulse. 140 محبوبترین ساعتهای قدیمی به طور متوسط 2.39 درصد از دست دادند،
در حالی که محبوبترین مدلهای Cartier 5.4 درصد از دست دادند. بازار ثانویه اغلب نشانگر بهتری از عملکرد یک برند است،
زیرا با فروش در مقابل تیرگی داده های فروش ساعت های جدید آلوده نشده است. بنابراین، کارتیه چگونه در یک بازار آشفته برنده می شود؟
تاریخچه کارتیر :
در سال 1847، ساعتساز جوانی به نام لویی فرانسوا کارتیه کارگاه استادش را در پاریس به دست گرفت و با موفقیت کسبوکار خود را تأسیس کرد که در سال 1874 به پسرش آلفرد سپرد. این سه پسر آلفرد بودند – لوئیس، پیر و ژاک. -کسی که تجارت خانوادگی را به یک پدیده جهانی سوق داد . بین آنها، آنها در سراسر جهان گسترش یافتند زیرا فناوری امکان سفر سریعتر و آسانتر را فراهم می کرد. در سال 1899، لویی مزون نمادین را در خیابان دو لا پیکس افتتاح کرد،
که تا به امروز بزرگترین فروشگاه کارتیه در پاریس باقی مانده است. در سال 1902، ژاک به لندن رفت و به سرعت به تامین کننده جواهرات مورد علاقه خانواده سلطنتی تبدیل شد .
در سال 1917، پیر به نیویورک سفر کرد و یک گردنبند مروارید را با مکان نمادین خیابان پنجم، جایی که کارتیه هنوز در آن یافت میشود، معامله کرد .
در قرن بیستم، کارتیه روح هیجان، نوآوری و تخیل را با ایجاد مجموعهای باورنکردنی از اقلام – از تاجها و گردنبندهای جواهراتی که برای سلطنت ساخته شدهاند
تا طرحهای هوشمندانه مورد علاقه گرتا گاربو، میلیسنت راجرز، و دوشس ویندزور، جذب کرد .
آنها علاوه بر جواهرات، ست های میز کار استادانه و ساعت های مچی مد روز و کاربردی مانند The Santo، Tonneau و Tortue ساختند که هنوز هم در حال تولید هستند .
آنها یک بخش کامل به نام بخش “S” برای ایجاد اشیاء شیک، مقرون به صرفه و قابل هدیه مانند جعبه ها و لوازم جانبی سیگار ایجاد کردند .
امروزه Cartier یکی از معتبرترین خانههای جواهرات در جهان است که بیش از 200 بوتیک در 60 کشور جهان دارد.
این عکس جزو اولین تصاویری است که از ساختمان مرکزی کارتیر در نیویورک گرفته شده است .
کارتیه سابقه طولانی در فروش محصولات خود به خانوادۀ سلطنتی دارد. پادشاه ادوارد هفتم از کارتیه به عنوان “جواهرساز پادشاهان و پادشاه جواهرفروشان” یاد کرده است .
کارتیه یک برند برجسته در صنعت ساعت است
کارتیه در اصل یک برند جواهرات است. من به عنوان یک هوادار ساعت مچی این را به هیچ وجه تحقیر آمیز نمی گویم .
من می دانم که علاقه مندان به ساعت گاهی اوقات تمایل دارند به جواهرات و مارک های مد نگاه کنند، اما این در اینجا تضمینی نیست .
کارتیه تمام اعتبار خیابانی را دارد که به عنوان یک ساعت ساز جدی می توان به آن نیاز داشت .
این خانه به شکلی شکلی به ساعت مچی داده است که ما میدانیم، به گونهای که اکثر مارکهای ساعت مچی نمیتوانند رویای آن را ببینند .
و تواناییهای فنی ساعتشناختی فراوانی برای رقابت با معتبرترین شرکتهای فقط ساعت وجود دارد .
تفاوت در فلسفه و رویکرد کلی شرکت است. به عنوان مثال، در نظر بگیرید که می توانید یک ساعت کارتیه متناسب با دید خاص خود داشته باشید .
این بسیار بیشتر با روش کار جواهرسازان سنتی مطابقت دارد تا مارک های ساعت . مسلماً، برخی از برندهای مخصوص ساعت نیز همین کار را میکنند،
اما این یک روش استاندارد برای شرکتهای ساعت نیست. ویژگی بیشتر رویکرد بازاریابی کارتیه است .
اکثر برندهای ساعت تصویری از سبک زندگی آرمانی ارائه می کنند که محصولاتشان به شما کمک می کند تا به آن دست یابید .
در عین حال، بیشتر آنها هنوز محصول را در جلو و مرکز ارائه خود قرار می دهند. این یک تمرکز درونی است .
کارتیه برعکس عمل می کند . محصولات آن تقریباً به طور طبیعی از سبک زندگی موعود پیروی می کنند و نیازی به توضیح بیشتری ندارند .
مشخصات؟ چه مشخصاتی؟
همه ما می دانیم که مدت ها پیش ارتباط قیمت ساعت با ویژگی های فیزیکی قطع شده است .
شما معمولاً برای مواد و فرآیندهایی که در ساعت شما انجام می شود، پرداخت نمی کنید. جالب اینجاست
که اکثر برندهای ساعت همچنان سعی می کنند ساعت های خود را بر این اساس بفروشند .
قرار است توضیحات بیپایان فناوریها، مشخصات و مواد عجیب و غریب شما را در مورد ارزش یک ساعت متقاعد کند .
کارتیه بهتر از همه میداند که اکثر مردم ساعت نمیخرند. افرادی مانند من و شما در وبسایتهایی مانند این در مورد آن صحبت میکنیم،
اما اینطور نیست که خریداران کارتیه به طور متوسط فکر میکنند . در واقع، فکر میکنم اینطور نیست که خریدار معمولی ساعت فکر میکند .
بنابراین La Maison یک تصویر را به جای یک محصول ارائه می دهد . همه چیز در مورد سبک، ظرافت و تجمل است، نه مشخصات، عملکرد یا کاربرد .
این بدان معنا نیست که ساعتها پایینتر هستند . کارتیه هوشمندانه تعادل بین پیشنهادهای سبک اول و اعتبار را برقرار می کند .
هاله ساعتهای ساعتهایی مانند Tortue Monopoussoir روی مدلهای Tank Must که با باتری کار میکنند، میچرخد .
به طور شگفت انگیزی، چنین پیشنهادات پایین تری هنوز هم تحسین تماشاگران هاردکور را به همراه دارد .
این یک استاد کلاس برندینگ است . من می دانم که این برای بسیاری مفاهیم منفی دارد، اما فکر نمی کنم “برند” کلمه کثیفی باشد .
در تجربه شما به اندازه خود محصول بسیار مهم است. در واقع، محصول بخشی از آن است .
کارتیه با مخاطبان بیشتری صحبت می کند :
یکی از تفاوت های اصلی کارتیه با اکثر برندهای ساعت دیگر، ارتباط آن با مشتریان زن است. 66 درصد از فالوورهای اینستاگرام کارتیه زن هستند .
برند دیگری که فراتر از دنیای ساعت جذابیت دارد، رولکس، تنها 23 درصد از زنان دنبال کننده IG دارد .
این ساعت ها با مخاطبانی صحبت می کنند که بسیار فراتر از دوستداران ساعت معمولی است . به طور حکایتی، من همیشه این را تجربه می کنم .
نمیتوانم به شما بگویم که چند زن وقتی در مورد حرفهام صحبت میکنند به من چیزی گفتهاند که «من اهل ساعت نیستم، اگرچه دوست دارم زمانی کارتیه داشته باشم».
فقط زنان نیست. مخاطبان این برند همچنین به گروههای متعصب مد و سبک میرسند .
آنها ساعتها را روی مچ افراد سلطنتی و ستارگان سینما میبینند و این باعث میشود که میل شدیدی ایجاد شود .
مهمتر از همه، اعتباری که با La Maison در ارتباط است با طبقه جدید مصرف کنندگان مرفه نیز صحبت می کند .
کارتیه قابلیت تشخیص فوری و موقعیت نمادین را دارد تا با کسانی که کیف پول ضخیم دارند و علاقه کمی به مطالعه ساعت به عنوان سرگرمی دارند صحبت کند .
خانه این شکاف را به طرز استادانه ای از بین می برد، مانند تعداد کمی که می توانند. جریان اصلی و در عین حال معتبر است.
بستن افکار
برای من، تماشای کارتیه بی نهایت جذاب است. به نظر من این شرکت در رویکرد و نام تجاری خود اصیل تر است .
مطمئناً، کارتیه مانند بسیاری از موارد بازاریابی سفیر را انجام میدهد، اما بهعنوان مثال، به سختی میتوانید نسخههای ویژهای با نام تجاری مشترک را ببینید .
اکثر برندهای ساعت از ابتکارات مبتنی بر ماجراجویی مانند ورزش حمایت می کنند .
کارتیه در عوض از جشنواره فیلم حمایت می کند و کارآفرینی را در میان زنان ترویج می کند .
از این نظر، فاصلهای دور از بقیه دنیای ساعت وجود دارد که بسیار محکم برای تراوش کردن تصویر درست تنظیم شده است .
“ما بازی شما را انجام نمی دهیم، اما با این وجود برنده هستیم.”
رویکرد کارتیه نیز به ویژه برای رسانه های زمان ما مناسب است .
سبک زندگی آرمانی، ظرافت و سبک به رسانه های اجتماعی بسیار بهتر از نوآوری ها و مشخصات فنی ساعتی ترجمه می شود .
اولی به کلمات کمتری نیاز دارد و به راحتی در تصاویر و ویدیو ثبت می شود .
حال بهتر است تولیدات و دستاورد های کارتیه را با هم مرور کنیم:
1911میلادی: ساخت ساعت مچی Santos de Cartier
1918میلادی: ساخت باتوم برای مارشال های Foch و Pétain.
1919میلادی: ساخت ساعت تانک.
1921میلادی: ساخت ساعت Tank cintrée.
1922میلادی: ساخت ساعت های Tank Louis Cartier و Tank Chinoise.
1923میلادی: ساخت اولین ساعت مرموز رواق، با مجسمه ای به نام Billiken.
1926میلادی: ساخت ساعت باگت.
1928میلادی: ساخت ساعت کرنوگراف تک پوشی
1929میلادی: ساخت ساعت Tank à guichets.
1931میلادی: ساخت ساعت جیبی مرموز.
1932میلادی: ساخت ساعت Tank basculante.
1933میلادی: کارتیه حق ثبت اختراع را برای “قله نامرئی” به ثبت رساند، روشی برای سنگ اندازی که در آن فلز پایه ناپدید می شود تا فقط سنگ ها را نشان دهد.
1936میلادی: ساخت ساعت نامتقارن تانک.
1942میلادی: ایجاد سنجاق سینه “پرندۀ قفس” به عنوان نمادی از اِشغال.
1944میلادی: کارتیه “پرندۀ آزاد” را برای جشن آزادی فرانسه ایجاد کرد.
1950میلادی: ساخت ساعتی به شکل چرخ کشتی.
1967میلادی: ساخت ساعت های جدید در لندن از جمله Crash.
1968میلادی: ساخت ساعت بیضی Maxi.
1969میلادی: ایجاد دستبند عشق.
1969میلادی: برای اولین بار از کرنومتر کارتیه در یک ماشین لوکس استفاده شد.
1971 میلادی: ساخت دستبند Juste un Clou در کارتیه نیویورک.
1973میلادی: ایجاد Les Must de Cartier توسط رابرت هاک با آلن دومینیک پرین.
1974میلادی: راه اندازی اولین مجموعه چرم به رنگ بور.
1976میلادی: اولین مجموعه از ساعت های Les Must de Cartier vermeil. ساخت اولین قلم بیضی شکل.
1978میلادی: ساخت ساعت Santos de Cartier با دستبند طلا و فولاد. ایجاد اولین مجموعه روسری کارتیه.
1981میلادی: عرضه عطرهای Must de Cartier و Santos de Cartier.
1982میلادی: راه اندازی اولین مجموعه جواهرات جدید با موضوع طلا و سنگ.
1983میلادی: ایجاد مجموعه Ancienne Cartier (بعدها مجموعه کارتیه) برای ثبت و نشان دادن چگونگی تکامل هنر جواهرساز و تاریخ آن .
ساخت ساعت پنتر دو کارتیه.
1984میلادی: راه اندازی دومین مجموعه New Jewellery با موضوع طلا و مروارید. ایجاد Fondation Cartier pour l’Art Contemporain در Jouy-en-Josas.
1985میلادی: ساخت ساعت Pasha de Cartier
1986میلادی: راه اندازی سومین مجموعه جواهرات جدید با موضوع پلنگ.
1987میلادی: عطر Panthere de Cartier به بازار آمد. ساخت ظروف Les Maisons de Cartier (چینی، کریستال و نقره).
1988میلادی: راه اندازی چهارمین مجموعه جواهرات جدید با موضوع مصر.
1989میلادی: ساعت Tank Américaine به بازار عرضه شد. “هنر کارتیه”، اولین نمایش گذشته بزرگ در پاریس، در کاخ پتی برگزار شد.
1995میلادی: ساخت ساعت Pasha C در فولاد. عرضه عطر So Pretty de Cartier.
1996میلادی: ایجاد مجموعه ساعت های Tank Française. راه اندازی ششمین مجموعه جواهرات جدید با موضوع آفرینش. ایجاد حلقه تانک.
1997میلادی: کارتیه صد و پنجاهمین سالگرد خود را با خلاقیت هایی از جمله گردنبند به شکل مار،
سنگ فرش شده با الماس و دو زمرد 205 و 206 قیراط (41.2 گرم) با تراش گلابی جشن گرفت.
1998میلادی: ایجاد مجموعه Privée Cartier Paris Fine Watch.
1999میلادی: ایجاد مجموعه جواهرات پاریس Nouvelle Vague Cartier، با الهام از پاریس.
2001میلادی: ایجاد مجموعه جواهرات Délices de Cartier. راه اندازی ساعت رودستر.
2003میلادی: راه اندازی مجموعه جواهرات Le Baiser du Dragon و Les Délices de Goa.
2007میلادی: ساخت ساعت Ballon Bleu de Cartier
2016میلادی: عرضه ساعت Drive de Cartier.
رتبه بندی زیست محیطی
در دسامبر 2018، صندوق جهانی طبیعت (WWF) گزارشی را منتشر کرد که رتبهبندیهای زیست محیطی را به 15 تولیدکننده ساعت و جواهرساز بزرگ در سوئیس اختصاص میداد. کارتیه (که یکی از زیرمجموعه های گروه ریشمونت سوئیس است)
در بین 15 تولیدکننده رتبه 2 را به خود اختصاص داد و به میانگین رتبه زیست محیطی “Upper Midfield” دست یافت
که نشان می دهد سازنده اولین اقدامات را برای رسیدگی به تأثیر فعالیت های تولیدی خود بر محیط زیست انجام داده است .
بر اساس سند رسمی شرکت کارتیه، این شرکت متعهد به انجام تجارت “به شیوه ای مسئولانه از نظر زیست محیطی” و “به حداقل رساندن اثرات منفی زیست محیطی است .
مشتریان و مالکان قابل توجه این کمپانی
1904میلادی: آلبرتو سانتوس-دومون از لویی کارتیه درخواست یک ساعت کرد که منجر به ساخت سانتوس د کارتیه، اولین ساعت مچی مردانه،
اولین ساعت ورزشی و اولین ساعت خلبانی شد.
1928میلادی: Marjorie Merriweathert از کارتیه در لندن گوشواره هایی خرید که زمانی توسط ملکه ماری آنتوانت فرانسه پوشیده میشد.
1950میلادی: گلوریا سوانسون بازیگر هالیوود با دو دستبند الماس و کریستال سنگی که در سال 1930 از کارتیه خریده بود در بلوار سانست ظاهر شد.
1955میلادی: ساخت شمشیر ژان کوکتو برای انتخاب او به آکادمی فرانسه، به طرح خود هنرمند.
1957میلادی: باربارا هاتون یک سنجاق سینه ببر از طلای زرد، اونیکس و الماس جونکیل خرید.
1968میلادی: ماریا فلیکس، بازیگر مکزیکی، کارتیه را مأمور ساخت یک گردنبند الماس به شکل مار کرد.
1969میلادی: رابرت کنمور، رئیس شرکت مادر کارتیه، الماس گلابی شکل 69.42 قیراط (13.884 گرم) را به دست آورد که آن را به ریچارد برتون و الیزابت تیلور فروخت .
بنابراین الماس کارتیه به الماس تیلور-برتون تغییر نام داد.
در این تصویر الماس تیلور برتون را میتوانیم مشاهده کنیم.
امتیازات برند کارتیه
1904میلادی: کارتیه اولین انتصاب خود را به عنوان تأمین کننده رسمی برای پادشاه ادوارد هفتم پادشاه بریتانیا دریافت کرد.
1904میلادی: کارتیه انتصاب دیگری به عنوان تأمین کننده پادشاه اسپانیا آلفونسو سیزدهم دریافت کرد.
1907میلادی: کارتیه اولین نمایشگاه و فروش خود را در سن پترزبورگ، در هتل گراند اروپا برگزار کرد. اندکی پس از آن،
به عنوان تامین کننده رسمی تزار نیکلاس دوم روسیه منصوب شد.
1919میلادی: انتصاب به عنوان تأمین کننده رسمی پادشاه آلبرت اول بلژیک.
1921میلادی: انتصاب به عنوان تامین کننده رسمی شاهزاده ولز، پادشاه آینده ادوارد هشتم، که پس از کناره گیری در سال 1936، دوک ویندزور شد.
1924میلادی: ملکه ماری رومانی برای پرتره خود توسط فیلیپ د لازلو یک تاج کارتیه که شبیه کوکوشنیک روسی است می پوشد.
1925میلادی: مهاراجه پاتیالا گردنبند پاتیالا را سفارش داد.
1929میلادی: انتصاب به عنوان تأمین کننده رسمی فواد اول پادشاه مصر.
1938میلادی: یکی از کوچکترین ساعتهای مچی جهان، توسط کارتیه، به پرنسس الیزابت پادشاهی متحده داده شد.
1939میلادی: انتصاب به عنوان تامین کننده رسمی پادشاه زوگ اول آلبانی.
1949میلادی: دوک و دوشس ویندزور یک سنجاق پلنگ پلاتین روی یک یاقوت کبود کشمیر 152.35 قیراط (30.470 گرم) در پاریس خریدند.
1954میلادی: ساخت یک لرگنت برای دوشس ویندزور با طلای زرد، مینای سیاه و زمرد که نشان دهنده یک ببر است.
1956میلادی: شاهزاده گریس برای ازدواج با شاهزاده رینیر، هدایای متعددی از جواهرات کارتیه دریافت کرد،
از جمله حلقه نامزدی او که با الماس 12 قیراطی (2.4 گرم) تراش خورده زمرد بسته شده بود.
2014میلادی: کیت میدلتون، دوشس کمبریج، با ساعت Cartier Ballon Bleu دیده شد.
این مقاله عمدتاً بر روی برندسازی و بازاریابی متمرکز شده است .
با این حال، میتوانستم کل مقاله را بر این موضوع متمرکز کنم که Cartier چگونه محصولات نمادین خود را مدیریت میکند .
این بار، من ترجیح دادم روی چگونه تمرکز کنم، نه روی چیست .
با این حال، تعداد کمی از برندها ثبات و توسعه بیش از انقلاب مدل های قهرمان خود را مانند کارتیه نشان می دهند .
بنابراین، این رویکرد را نباید با سبک بر جوهر اشتباه گرفت .
من فکر میکنم دلیل اصلی کارکرد این رویکرد برای کارتیه این است که محتوای واقعی پشت تصاویر وجود دارد .
نظر شما در مورد کارتیه و تفاوت آن با سایر برندهای ساعت چیست؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!
امیدواریم توانسته باشیم معرفی کاملی از برند کارتیه خدمت شما عزیزان ارائه داده باشیم . در سایت مستر اسپشیال مدلهای متفاوت ساعت های کارتیه قرار داده شده که میتوانید براحتی تهیه و خریداری کنید.