سلام و درود خدمت همراهان مستر اسپشیال.
ما اومدیم با یک مقاله دیگه از معرفی یک برند و کمپانی درجه یک دیگه.امیدواریم از این مقاله خوشتون بیاد .
تاریخچه و معرفی برند آرمانی:
آرمانی یک خانه مد لوکس ایتالیایی است که توسط جورجیو آرمانی تاسیس شده ، که طراحی ، تولید ، توزیع و خرده فروشی لباس های مد لباس ،کفش های آماده ، لوازم جانبی چرمی ، و دکوراسیون داخلی منزل آرمانی مجوز نام و برند خود را به Luxottica برای عینک ، L’Orَeal برای عطر و لوارم آرایشی ، و Fossil برای ساعت و جواهرات اختصاص داد . این گروه بعد از پرادا دومین گروه بزرگ مد ایتالیا محسوب میشود .

فروشگاه مرکزی جرجیو آرمانی در ایتالیا
آرمانی و شریکش ، معمار سرجیو گالئوتی ، جورجیو آرمانی اسپ آی را در سال ۱۹۷۵ تاسیس کردند که بر اساس گزارش ها بر اساس پول حاصل از فروش فولکس واگن آرمانی بود .
این شرکت مجوزی را با گروهی در سال ۱۹۷۸ امضا کرد .
این شرکت در سال ۱۹۸۰ با L’Oreal در یک قرارداد مجوز برای تولید و توزیع عطر ، لوازم آرایشی و محصولات زیبایی شریک شد و با Luxottica برای عینک در سال ۱۹۸۸ آرمانی همچنین در سال ۱۹۹۱ هنگامی که این شرکت A|X Armani Exchange را راه اندازی کرد ، مجوز تولید و توزیع را با سیمنت دریافت کرد .

جرجیو آرمانی-موسس برند آرمانی
تا سال ۱۹۹۳ ، نام آرمانی توسط ۲۳ دارنده مجوز و دو سرمایه گذاری مشترک بزرگ در ژاپن ارائه شد .
در دهه ۱۹۹۰ ،استراتژی شرکت لغو مجوزها و تولید داخل در تلاش برای اعمال کنترل بیشتر بر کیفیت و توزیع بود . ترتیبات تولیدی که بعدا به داخل بازگردانده شد شامل خرید Antinea , simint و intai بود که در سال ۲۰۰۰ آرمانی پس از خرید کارخانه ها از GFT سرمایه گذاری مشترکی را با Zegna برای تولید و توزیع مجموعه مردانه Collezooni تشکیل داد . آرمانی همچنین سهم خود را در سرمایه گذاری مشترک در ژاپن با ایتوچو به ۸۵ درصد افزایش داد .
همچنین در اوایل دهه ۲۰۰۰ ارمانی پنج فروشگاه بزرگ را افتتاح کرد که توسط ماسیمیلیانو و دوریانا فوکساس طراحی شده بودند و با افتتاح فروشگاه armani /manzoni در میلان در سال ۲۰۰۰ شروع شد که همه برندهای این شرکت را حمل میکند. مکان های دیگری از این دست در هنگ کنگ افتتاح شده در سال ۲۰۰۲ ،مونیخ افتتاح شده در سال ۲۰۰۷ و نیویورک در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد .
از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ گروه سافیلو مجوز انحصاری عینک های آرمانی را قبل از ، از دست دادن دوباره آن به لوکسوتیکا داشت .
از سال ۲۰۰۷ ، این شرکت با سامسونگ همکاری کرد تا خط تولید محصولات الکترونیکی میشرفته را توسعه دهد .
در سال ۲۰۰۷ جورجیو ارمانی به رویترز تایید کرد که بایرزدورف در سال ۲۰۰۵ در مورد یک ادغام احتمالی با او تماس گرفته بود ،اما از آن زمان برای پیگیری این گزینه بیش از حد از پروژه های دیگر پرت شده بود .
در سال ۲۰۱۶ ، او تایید کرد ک بنیاد جورجیو ارمانی را تاسیس کرده است که در عین حال که هدف ان تامین مالی پروژه های اجتماعی است ، حفاظت از دارایی های حاکمیتی گروه ارمانی و اطمینان از پایدار ماندن این دارایی ها در طول زمان است .
تا سال ۲۰۱۷ این شرکت بعنوان یک کاندیدای اصلی برای فهرست شدن در بازار سهام در نظر گرفته شد . در سال ۲۰۲۱ جورجیو ارمانی ادغام با LVMH و Kering را رد کرد .
این کمپانی تا به امروز توانسته با تولید محصولات خاص خودش در تمامی زمینه های پوشاک و مد همچنان با قدرت به راه خود ادامه بده.
ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید.امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.
جهت مشاهده محصولات برند آرمانی میتوانید اینجا کلیک کنید و از تنوع این برند اصیل ایتالیایی لذت ببرید.